© 2022, Ing. Petr Rastokin, Astrologická poradna "RA" |
Audrey nepotřebuje roli v pohádce, ona JE princeznou i bez pohádky - a nejen de facto.
Výjimečná bytost, s výjimečným horoskopem i výjimečnými kořeny (matka - baronka Ella van Heemstra [ela fon heimstra]). Heemstra - stará nizozemská (frízská) rodová šlechta (doložena už v roce 1492), po skotských předcích - hrabě z Borhwellu, 3.manžel M.Stuartovny (jak je to s tou královskou krví lze kontrolovat i horoskopicky - viz komentář za astrologickým rozborem).
K tomu ocituji např. z
Google (heslo Hepburn):
"Pro mnohé představovala nový typ krásy, její útlý vzhled často řídil vývoj módy.
Audrey Hepburnová dodnes zůstává nedostižným symbolem elegance, idolem osobního šarmu,
noblesy i charismatu, jakož i svérázným prototypem nevšední krásy, inteligence a
mimořádné oduševnělosti. Mj. hovořila plynně sedmi světovými jazyky, například
francouzsky. Toto vše se ale v její útlé osobě dosti vzácně snoubilo s velkým
hereckým a pohybovým nadáním do nenapodobitelného originálu... "
Část tototo článku byla v rozšířené a doplněné podobě použita v přednášce "Princezna" na Eukarpii 2023
My Fair Lady - princezna [01:40:18]
K tomu, co chci demonstrovat (a nejen horoskopicky), využiji zejména její Elizu ve filmu "My Fair Lady".
Než se pokusím o stručný astrologický rozbor, uvedu několik poznámek a citací. Ve filmu "Prázdniny v Římě" má Audrey roli princezny jako 23 letá, v "My Fair Lady" se do princezny proměňuje z květinářky až ve zralém věku 35-ti let. Ta zralost se nejčitelněji projevuje v závěru filmu, a to tím spíš, že filmová Eliza je mladší - v Shawově předloze (Pygmalión) je Elize 18-20. Momentů, kdy je vidět, že to hraje zralá žena je víc, nicméně výrazně to je patrné jak v "manželské hádce" v domě paní Higginsové, tak zejména v samém závěru - v krásně žensky temné iracionalitě Elizina návratu.
Myslím, že tady, přidaným - spíše než změněným - koncem, překračuje Shawovu předlohu (jejíž závěr zůstává fakticky otevřený, nebo spíš dvojznačný). Je dokonce úplně jedno, jestli to bylo už v původním filmovém scénáři, nebo na Audrey nalícováno Cukorem (režie). Bez ní by takovýto konec udělat nešlo. Krása Audrey, nejen fyzická, zde spočívá v žensky zralé iracionalitě, překračující jakékoli kalkulace, ať její vlastní (míněno Elizy), tak Higginsovy.
Samotné jméno "Audrey" (Aethelthryth) znamená ve staroangličtině "ušlechtilá síla" (Edeltrude v němčině, Edel=urozený, drahocenný...
,
Edelstein=drahokam).
My Fair Lady - Eliza tančí s princem [01:50:26]
A k tomu citace ze tří recenzí My Fair Lady na ČSFD:
Oskar: "...V divadle Lízu Dolittleovou hrála Julie Andrewsová a to, že nebyla obsazena do filmu, vyvolalo vlnu nevole u všech od Harrisona až po odborný tisk. Dodnes to nechápu. Řízná Andrewsová by byla jistě přesvědčivá květinářka, ale uvěřili bychom jí přerod v okouzlující princeznu? Zcela určitě ne. Vnitřní křehkost a plachost je to, co dělá z Audrey nejlepší možnou představitelku Lízy. Protože ta hra není o frankensteinovské touze udělat z ordinérní fuchtle zdánlivě slušnou lidskou bytost. Líza taková uvnitř celou dobu je, jen je třeba zbavit ji vnějšího nánosu vulgarity, který se na ni přilepil na ulici..."
Eddard: "...Rex Harrison statečně bojuje s oslepující aureolou Audrey"
Raviola:
"...(film) Nevyniká ničím extra výjimečným, kromě hereckého
výkonu Audrey Hepburn. Odpočinkový film, u kterého když skončí, se ještě
dobrých deset minut přiblble usmívám"
Cílem není výklad radixu Audrey Hepburnové, ale korespondence s "alter-egem princezny".
Audrey se narodila o 10. planetární hodině za vlády Venuše. O vládci dne viz dále.
Saturn v nejvyšším bodě horoskopu na 0°03' Kozoroha, navíc v 10.domě, tj. násobné posílení "nebeského řádu", skutečné posvěcení shůry. Tomuto Saturnu (Saturnskému řádu) je pak podřízen zbytek horoskopu (Saturn zde působí - jak aspekty, tak pozicí - coby "šedá eminence" fungování celého horoskopu ). A zjevně toto nebeské propojení očarovává diváky dodnes.
Samotné obsazení Saturn na 0°Kozoroha - volný_sextil - na Lunu v Rybách funguje podle schématu pohádky Tři-zlaté-vlasy-děda-Vševěda tj. propojení "hůry a profánního" (a to obousměrně !). Saturn v Kozorohu je ten přísný děd Vševěd, Luna v Rybách jeho milosrdná maminka, zprostředkující spojení se světem lidí. (Toto je tradiční kánon - někdy se jako kánon pohádky bere samotný vztah Kozoroh-Ryby .)
Navíc Saturn leží přesně na Galaktickém rovníku [gL=8.0°, gB=-0.3°], tj. uprostřed cesty nebeských bohů (viz také fialová linie na následující astrolábové projekci).
Černá Luna ve Střelci (2° před Saturnem) - coby "generální destruktor" (viz) odděluje zmíněné "posvěcení shůry" od čehokoli profánního, přicházejícího do Střelce z 2. třetiny zodiaku - ze světa tělesného (tj. Lev, Panna, Váhy, Štír). Ohnivý Střelec: víra, vyšší duchovní poznání, osvícení/svěcení - po něm následuje po-svěcení v Kozorohu.
K síle postavení Saturna v horoskopu Audrey je dobré připomenout, že sobotě, tedy "Saturnovu dni" (satur-day) vládne Saturn. Ten je zde zároveň také "vládcem napětí" (Spannung Herrscher), neboť je nejdál od ostatních planet.
Neptun ve Lvu na Descendentu. Neptun a Regulus na horizontu v přesné konjunkci včetně šířky - viz detail pod astrolábem. "Královská hvězda" Regulus - Srdce Lva konjunkcí s Neptunem signuje skutečnou princeznu ducha, sestup pod horizont pak tu iracionální hlubinu.
Jupiter na Dračí hlavě (tj. na K1) - karmický rozměr (duše) té Jupiterské expanze niterných prožitků (Býk) - proto je ten její úsměv tak "všeprozařující" (viz dále Venuše). Jedná se o jiné vyzařování, než "z hloubi duše" na ose světla Rak/Lev (viz domicil).
Venuše v Beranu na K12 - (mj. "krásná hlava") - Venuše ve "dvanáctce" (jakékoliv, nejen v Rybách) vždy nějak signuje madonu - zde zářící duši madony (tj. karmický rozměr té záře i té madony). Zesíleno Venušinskou planetární hodinou tak přímo dostáváme zmíněnou "oslepující aureolu" (o které píše recenzista).
Merkur na 0°19' Blíženců je nejen výbornou oporou pro roli nadané žačky slavného lingvisty Higginse, ale i pro těch 7 plynně ovládaných jazyků (viz úvod).
(Zbývající planetární funkce - původně i Merkur - byly vynechány, neboť nemají v probíraném kontextu tak klíčovou roli, či tak názorné vyjádření.)
Větší na proklik
Horoskop Audrey Hepburnové v astrolábové projekci
Vyznačeny jsou Planetární hodiny (tj. Placidovské "půldomy").
Slunce je přesně na linii 10. planetární hodiny noční - pod vládou Venuše.
Neptun a Regulus na horizontu v přesné konjunkci
Orbis Neptun - Descendent je 0'
Na dokreslení zmíněného "posvěceného čarování" chci ukázat některé volněji navázané atributy Audrey, jejího radixu, jejího alter-ega a postav s ním spojených.
Již první hlavní role ve filmu "Prázdniny v Římě" jí získala Oskara a její princezna očarovala (spíš uhranula) miliony diváků. Při tom u podobných děl nelze od sebe zcela oddělit scénáristu, scénář, režii, kameru, herce, termíny premiér... (všechno to lze kontrolovat horoskopicky a platí to obecněji, tedy i pro hudební díla a další). V důsledku toho se pak přesahující působení projeví nejen v hereckém ztvárnění, ale často i ve scénáři samotném.
Příslovečný "Hlas lidu, hlas Boží" se pokusím doložit větami vyjmutými z recenzí na ČSFD:
Příběh má 2 katastrofická vyústění:
- na jednom konci je, že fotograf zveřejní fotky, či novinář článek (jakkoli laskavý) -
pro Aňu zrada lidí, kterým chtěla věřit.
- na opačném konci Anna půjde "za svým srdcem" -
pro Aňu zrada lidí, kteří jí chtěli věřit.
Potom je skutečný závěr filmu jediným laskavým vyústěním pro všechny zúčastněné (ostatně zde je příčina, proč fotograf ze svého záměru, fotky publikovat, ustoupil). Celý závěr filmu (a vlastně i celý film) je tak ve skutečnosti jen a jen o (Satrurnské) zodpovědnosti.
Prázdniny v Římě [01:36:30]
Excelence, pevně doufám, že tato slova už nikdy nepoužijete. Kdybych si nebyla plně
vědoma svých povinností vůči své vlasti a své rodině, nikdy bych se byla dnes nevrátila.
[ Your Excellency, I trust you will not find it necessary to use that word again.
Were I not completely aware of my duty to my family and my country, I would not have come back tonight. Or indeed, ever again. ]
V úvodu zmíněná "královská krev" a vazba na Marii Stuartovnu je dobře patrná z tranzitu na radix královny.
Na proklik je transit pro zodiak r.1542 přepočtený do zodiaku r.1929
(je tedy vztažen ke sféře stálic, čili opraven o precesi +5°23' uplynulou mezi oběma daty)
Je zde řada minutových "zaklapnutí", ale základní výpověď dává zaklapnutí Jupitera a Bílé Luny na hrot 8.domu Audrey (s obisy 18' a 33'). Uvážíme-li, že 8.dům znamená mj. dědictví, Bílá Luna (WiM - jako protipól Lilit) duchovní působení a Jupiter - starší český název "Králomoc", pak můžeme přímo číst:
Duchovní(WiM) dědictví(8.d) královské moci (Jup)
Už z toho je zřejmé, že Audrey na odkaz této královny navazuje, ale M.Stuartovna nebyla ledajaká královna - byla královnou trojnásobnou - korunovaná královna Skotska, korunovaná královna Francie a sice nekorunovaná, nicméně královna Anglie de jure.
Pokud přihlédneme ještě k blízkosti hrotu karmické 9-ky (K9 - Osudové - karmické poznání, osvícení), můžeme čtení rozšířit:
Osudové osvícení(K9) duchovním(WiM) dědictvím(8.d) královské moci(Jup)
Zatím neúplné
01:24:07, 02. června 2024 © Ing. Petr Rastokin