© 2022, Ing. Petr Rastokin, Astrologická poradna "RA" |
Filmová pohádka z r. 1986.
Text byl součástí komunikace s mým žákem a kolegou (profesí hercem - učí
hlasové techniky). Používám ho jako konzultanta/oponenta na herecký, obecně dramatický projev.
Korespondence z radixu:
Jupiter ve Lvu/K4 - Hrdá - snad až příliš hrdá ([34:46.800] "Než bych ti z nouze ruku podala,
raději si ji nechám useknout")
Saturn v Beranu/K12 (moje hlava, můj zákon) řídí přímo Mer,Jup,Moo (zbylé osobní pty
Sun a Ven přes konjunkci) :
- kvadrát - Merkur v Raku (a přes konjunkci Slunce)
- trigon - Jupiter ve Lvu
- BiQuintil - Luna v Panně (aktivováno v rámci dne - a
návazně konjunkcí Venuše)
Odtud plyne, že ta Saturnská přísnost zasahuje především jí samotnou (slasti tohoto světa
nesnáší "ani statečně").
Saturn v Beranu
Panovačná - dobře patrné po šaškově odchodu [17:56.440], zejména když
[18:46.800] praští šaškovou čapkou o zem.
?Sobeckost - jediné místo, které na to zjevně kandiduje: [18:38.400] "šašku, proč
jsi mi utek,
šašku, bez tebe je tu tak prázdno".
Ono to s tou sobeckostí není tak jednoduché - to by pak muselo být sobeckostí i
toto:
[40:41.400] "...neumřela, chceš-li mne takovou, jaká jsem, zůstaň tu u mne a
pomoc mi tak žít".
Jenomže tady se řeší něco zcela jiného (její dosavadní nevíra) [41:10] - 3.sudička: "Nevěříš si? Jak ti má věřit ona". A ještě před tím, když chce princ po královně, aby šla za sudičkami ještě jednou, královna mu říká [39:38]: Ale ty běž za princeznou. Musíte věřit spolu. Oba dva.
[35:35.840] "... Ne, nikoho nemám ráda a nikdy jsem neměla a sebe teď strašně
nenávidím".
Nicméně zde [34:40.800] "jak jsem tě měla ráda, jak jsi byl pro mne ten
nejbližší člověk"
Nevěří nikomu a ničemu kolem sebe (Saturn v Beranu - moje hlava, můj zákon).
[34:55.440] "I ty chceš těžit z mého neštěstí, i ty - komu jsem tolik věřila"
(je to tam i dřív)
[35:54.800] jízlivě: "Pomoci? Ty? Jsi nad chytřejší než lékaři, než baby
kořenářky? Nebo snad znáš nějaké tajné kouzlo? Už nevěřím, už jsem jen zoufalá.
[36:19.720] šašek: "... a přece bych svou bolest nevyměnil za lhostejný klid,
jehož se nic netkne"
Ve výsledku tady spíš než o sobeckost, půjde o zmíněné "Saturnské sevření"
celého jejího vnitřního světa.
Zde je vysvětlení i toho, jak se - jako tonoucí stébla - chytá přišedší
spřízněné duše (šaška) a nepřímá kontrola tohoto sevření je, když [16:23.880] si
pohrává s myšlenkou "Anebo si tě vezmu za muže", ale po poznámce o protažených
tvářích urozených pánů, smutně pokračuje: "Ale jsem princezna" tj. vědomí
povinnosti (ke svému stavu), zodpovědnosti ke svému postavení.
A ani to sudičkou přiřčené "lhostejné srdce" není až tolik namístě:
Pluto+Uran v Panně analyticky kritická Panna - přesné a zdánlivě neosobní [12:58.040]
"Dej hlupákovi provaz a on se oběsí", ale výraz princezny lhostejně neosobní
není - je v něm povzdech i rezignace nad marností existujícího světa (dokonce
snad i určité zoufalství) - ?celé vliv sextilů od Merkura a Slunce v Raku dále Neptuna
ve Štíru - !! přičemž Pluto a Uran jsou v ohnisku toho spojení "niterné-vnější".
Neptun ve Štíru /K7 - ozařující celý řetízek 7-mi planet druhého kvadrantu, předjímá přerod(Štír) vize/ideálu(Neptun) hodnot druhých lidí. V příběhu to odpovídá tomu, kdy se opakovaně zmiňovaná "nevíra" v lidi láme po té, co královna říká synovi "tolik jí máš rád?" [39:10.240]. Navazuje pak proostření na princeznu viz následující poznámka.
Neméně zajímavá je i kamera (včetně proostření na princeznu v pozadí a sklopení očí [39:11...]).
(Toho si všiml i zmíněný kolega, takže to má jistou objektivnost:-)
Venuše v Rybách - v mužském horoskopu "láska mnicha",
v ženském "láska madony" a mj. také malířský symbol "madona s jezulátkem" - tzv.
čistý typ: madona trůnící (madona i jezule se dívají z obrazu, svatozář kolem
hlavičky jezulete je zároveň svatozáří kolem srdce madony).
Luna a Venuše v Panně == Žena - madona(Ven/Psc -->Vir) sestoupivší z obrazu
do "terénu"(Vir):
[09:42.040]
[11:52.000]
[34:39.920]
[39:11.160]
[39:14.200]
[39:56.160]
== "svatej na mostě" (tedy spíš "svatá...")
V kontextu předchozího, jako by se tu prolínaly dva plány. To ale může být reálný obraz obtíží, které působí madoně profánní svět. Potom by ovšem poznámka (o přetypování) z úvodu dostávala daleko vážnější rozměr.
[34:39.920]
"Tolik jí máš rád?" [...39:11.160]
" - Tolik, maminko" [39:14.200...]
Královna: "...Dobře, půjdu za nimi ještě jednou."
3.sudička: "Ne, královno! Zbytečně bys obětovala svůj život. [39:49.840...]
Princ: "Obětovala život ?"
3.sudička: "Kdyby ještě jednou přišla prosit, zemřela by. A ona to ví." [...39:56.160]
17:25:43, 22. prosince 2022 © Ing. Petr Rastokin